Tokom pandemije korona virusa taksistima je značajno smanjen promet, te im je potrebno između 12 i 15 sati rada dnevno kako bi nešto zaradili. Problem je nastao i u tome što se većina preselila u dnevne smene, te je konkurencija mnogo veća i teže se dolazi do vožnji.
Iz razgovora sa većim brojem taksista zaključio sam da se njihova mesečna zarada kreće između 600-100 evra neto. I to je za vreme pandemije. Bahatost, bezobrazluk nepoznavanje bontona, nepoštovanje saobraćajnih propisa su apsolutno doprinele da taksisti postanu omraženiji i od političara. Ako im se ne sviđa da sede u svojim vozilima i da primaju subvencije, slobodni su da promene profesiju.
Retko koristim taksi, samo kad ostavim auto kod majstora ili neka hitnoća. Ne bančim noću, ne pijem ni danju. Vozeći svoj auto kroz nekada lepi i najčistiji grad u SFRJ, primećujem svašta vezano za taksiste. 1. Zakrče saobraćaj u uzanim ulicama čekajući mušteriju ili dok naplaćuju vožnju; 2. Vozila nisu čista (ne baš sva); 3. Vozači nisu lepo obučeni niti uniformisani (ne mora odelo ali ne može trenerka i papuče); 4. Par puta sam video kako taksista i mušterija guraju pokvareno taksi vozilo u stranu; 5. Divlje taksiste ne znam kako da prepoznam (gde je tu Udruženje ili Policija). Često putujem i imao sam prilike da vidim kako to treba da izgleda. Ako u Nemačkoj postoji samo jedan model Mercedsa u određenoj bež boji koji se pravi za taksiste zašto to ne može kod nas (ne mora Mečka, neka budu makar u istoj boji)? U Ukrajini sam video taksi kompaniju gde svo voze Daewoo LANOS u istoj boji. Vozači imaju aparat za fiskalni račun, za plaćanje karticom, mini štampač za izdavanje računa... A KOD NAS? Jednostavno - to je oblast poslovanja koja u ovom Gradu NIJE UREĐENA!
Zivim u blizini jednog veceg taksi stajalista koje nikada nije popunjeno preko 50-60% kapaciceta. U neposrednoj okolini ima par kafana i cest slucaj je da je nekoliko "civilnih" parking mesta oko moje zgrade zauzeto taksi vozilima u raznim periodima dana pa tako i nocu kad se kolega malo zapije pa jbg, ostavi svog ljutu zardjalu guju tu pred kafanom.
U nekoliko navrata nisam imao gde da se parkiram posle kruzenja po kvartu od nekih 20 minuta i pribegavao sam ostavljanju vozila na taksi stajalistu dok ne ustanem ujutro da ga preparkiram. Svaki put mi je vozilo nije bilo na neki nacin osteceno posle toga - prevrnuti retrovizori, pocupan brisac, skinua antena, izlupana vrata, ogrebotine kljucem i tako.
Takva STOKA kvari vas ugled dragi taksisti! Malo je falilo jednom da odem do gvozdjare da kupim jedno 5 kila eksera i masinskih srafova da vam posolim stajaliste - ali onda bih bio isti kao i oni... Navozao sam se taksijem za zivota i ispricao se brdom divnih i zanimljivih ljudi, naravno ima i onih drugih. Oni sto skrave tudju imovinu... ko vas j**e, sve ce vam se vratiti.
A o saobbracajnoj kulturi u gradu ne vredi ni pricati. Iskreno mi je drago sto plavci idu i rotacijama teraju "sva cetri" i "samo dva minuta da ja nesto..."
Nije mi jasan tvoj izbor.. Ako placas taxi za koji vecina smatrate da je skup onda pozovi udruzenje koje ima novija vozila i relativno ok vozace, ne smrde kod svih duvan i burek. U svim profesijama ima dobrih i losih, kako pruzaoca usluga tako i korisnika.
Hvala vam dragi sugrađani na lepim rečima...imaću sve ovo u vidu kada dobijem vožnju npr Ćirpanova 12 pa samo produžim dalje jer ispred te zgrade nema autobusko a ni taxi stajalište( neko je napisao da u civilizovanom svetu taksista ne sme da staje gde hoće nego samo na stajalište za autobus i taksi).
Subvenciju vozila smo dobili od EU a ne od "VAŠIH PARA".
I druge branše dobijaju subvencije i odbijaju im pdv za gorivo itd...ovo je prvi put da taksisti dobiju nešto ali to najviše bode oči.
U taksiju ima fakultetski obrazovanih ljudi koji zarade i po 1500eur mesečno! Da da dobro ste pročitali 1500eur mesečno čisto!
Takva država šta da se radi...ispada da je bolje voziti taksi nego se školovati i raditi kao doktor ali to je ta vaša vlast koju ste birali pa uživajte.
U Crvenom i Pan taksiju je strogo zabranjeno pušenje u vozilu(vozač bude izbacen iz udruženja ako ga mušterija prijavi i dokaže to) pa koristite ta udruženja da bi ste izbegli "smrdljive krševe" kako je neko napisao u komentaru.Dosta vozila u tim firmama su plaćena po 10/15/20 pa čak i 25.000eur ! Ja sam svoj platio 12.800 recimo.
Što se tiče ponašanja u saobraćau...tu se slažem jer i meni ponekad smetaju "taksisti" ako ih smem tako nazvati jer postoje kolege koje nam kvare ugled.
Mnogo je više bahatih i bezobraznih koji ne nose taksi tablu na krovu ali izgleda da to ne primećujete....
odjednom niko ne koristi taxi,a kad počne kiša zovu ko nenormalni i kukaju jako nema slobodnih vozila
izvolite onda pa vozite biciklove i po kiši i snegu kad vam taksi ne odgovara,a tu vam je i gsp
Vidim da je većina komentatora ovde neprijateljski nastrojena prema taksistima pa ću malo da kontriram sa činjenicama:
- Cena taxi usluga je ukod nas i dalje super povoljna u odnosu na BG i sve evropske gradove slične veličine Novom Sadu.
- Birajte udruženje koje koristite a ne samo da je najjeftinije pa se posle žalite da vas voze bahati vozači u zadimljenim krševima.
- Kad vozim svoj auto obično vozim iza taksiste jer najnormalnije voze (za razliku od raznih privatnih audija i džipova)
- Kad treba da odem do centra i eventualno malo popijem, iznajmljivanje taksija mi je višestruko korisno.
- Taksi je toliko povoljan da ga većina koristi i iz lenjosti jer ne može da prošeta 5 do 10 min peške a posle se žale kako je skup.
- Ako mislite da taksisti super zarađuju a malo rade, predlažem da date otkaz na sadašnjem poslu i pređete u taksiste.
Pozdrav svim dobronamernim i vrednim ljudima.
Samo se žaliti, stvarno ste bahati. U civilizovanom svetu, taksi ne sme da stane gde hoće mušterija već samo na autobuskim stajalištima. Obični vozači će platiti lepu kaznu za pogled u telefon a taksisti ne mogu da rade bez tableta. Radni vreme klizno, zbrišete od kuće kad vam se prohte, nemate pravo da se žalite !
@Baciklo09.02.2021 • 15:33
"Slazem se sa ostalima da su oni najubedljivije najgori vozaci , ne postuju znakove, signalizaciju, ogranicenje brzine, parking mesta, druge ucesnike, uletanje, izletanje..."
Upravo si dao definiciju kompletnog saobracaja u gradu a ne samo taksista.
Пошто ми је један члан шире фамилије таксиста, месечна плата пре короне чисто му је била 100000. Понекад чисто заради на месечном нивоу и 1000 евра. Како је сада, није ми познато, нисам га питао.
Prestao sam da idem taksijem pre covida
Jedini razlog je nekoliko poskupljenja i bilo mi je preskupo da se vozim taksijem uz duzno postovanje za taksiste
I kad prodje pandemija necu se vise voziti taksijem jer ne mogu toliko da platim prevoz
Nije vasa plata mala, nego vas je previse, zato ste se i namnozili toliko jer ste previse placeni za nekog ko nema nikakvo znanje ni vestinu, ni osnovnu kulturu ni manire, a nekad sumnjam i u poznavanje saobracaja. Samo kad bi se otvorilo trziste da vam slobodno formira cene usluge, onda bi se videlo koja je realna, zato se toliko i borite protiv toga. A nikad ni jedan ni za zivu glavu nije odgovorio na prosto pitanje: kolika je ustvari tvoja zarada mesecno?
Danas u jednom taksiju ne možeš disati od dima cigarete jer je bacio kroz prozor kad sam ušao u vozilo. U povratku, ista situacija, ali burek sa mesom....pa se vi žalite i dalje, profesionalci...
Nadam se da ce ljudi (bar vecina korisnika) taxi zameniti biciklom kada dode lepse vreme.
Slazem se sa ostalima da su oni najubedljivije najgori vozaci , ne postuju znakove, signalizaciju, ogranicenje brzine, parking mesta, druge ucesnike, uletanje, izletanje...posle njih su vozaci autobusa pa dostavljaci.
Taksisti: "Kome je skupo da se vozi taksijem, nek ide autobusom ili biciklom"
*ljudi idu autobusom ili biciklom*
Taksisti: "Cek malo, nismo tako mislili"
Budimo realni, pravi problem taksista je u taksi udruzenjima, a umesto da se oni organizuju protiv toga, uvek citam kako su bahate stranke problematicne. Pa eto vam ga sad. Ja sam uzeo bicikli, fala bogu u NS mozes svuda ici bajsom. Kad je bas lose vreme uzmem taksi ako ima, ako ne, iscimam nekog da me pokupi.
je, poput većine zanimanja za koje ne treba baš nikakva kvalifikacija, postao socijalni izduvni ventil. U slučaju da pooštre zahteve za taksiste i poslove koje sada nemaju kvalifikaciju ili imaju samo formalnu, pa odslušaju nekoliko časova i dobiju sertifikat, većina njih bi se našla na ulici i postali socijalni problem i opasnost za vlast.
Da se razumemo to nije ekskluziva vezana za SNS, već je toga bilo i toku bivše vlasti.
... jeste da ste najbahatija kategorija ucesnika u saobracaju (cast izuzecima). Niko sa kim sam razgovarao vas ne podnosi. Smeta vam kad vam neko stoji na mestima, a bas ta mesta je grad uzeo svima ostalima i dodelio vama. Stajete sa sva 4 apsolutno gde god hocete kao da vam je sve dozvoljeno, i kad ima i kad nema parkinga. I da se ne lazemo, zaradjivali ste prosecnu platu lakse nego svi ostali, zato vas i ima toliko.
Nažalost, svo ono blokiranje ulica, povećavanje starta sa 70 na 100 i ko zna koliko tek još dinara, učinilo je samo da kod naroda izgube svako saosećanje. Taksista je postao sinonim za mutnu figuru, profesiju kojom se bavi ama baš svako, sa vozilom u ama baš svakakvom stanju. U saobraćaju su najbahatiji učesnici u kabini su najveći pametnjakovići.
Po pravilu taksista je covek koji nista nije postigao na profesionalnom nivou, vozi kao manijak, zaradjuje na kraju kao doktor u Srbiji koji se ubio od ucenja i leci ljude, pobuni se kad dodje konkurencija koja daje povoljnije uslove za gradjene kao sto je Car GO i dobije od drzave pare za nova kola kao subvenciju od 8.000e i verovatno ce ih prodati cim istekne uslov i jos ce zaraditi.
Postoji izuzetaka naravno, ali kriza je zahvatila mnogo vise ljudi koji su se i vise trudili u zivotu, manje zaradjivali i nisu dobijali subvenciju od 8.000e samo da ne bi dosao neko ko bi pomogao gradjanima da se jeftinije voze.
Taksijem se vozim samo kad moram, izuzetno su bahati vozači, ne osećam se sigurno. A za parkiranje, taksista iz teksta ne vidi drugu stranu, meni se dešavalo da kod zgrade nemam gde da stanem jer su taksisti zauzeli parking, u hladu, a nedaleko je stajalište, ali na suncu. Svaka medalja ima dva kraja. Što se tiče korone, svi na neki način osećamo posledice, a plašim se da će biti još i gore.
Ljudi se radije voze teksijem, engo da se izlažu gužvi u autobusima.
Ali... Taksi je onda poskupeo i više nije alternativa - taman to za koliko je poskupeo, za tolko im je i opao promet, zar ne?
Obaška, opšte je poznato da uvek "nema slobodnih vozila" baš onda kada je navala? Tako da sam i ja odustao od taksiranja, sem ako baš nemam drugog izbora.
Sve u svemu - možda korona, ali mahom su sami krivi. Tolko.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novosadske taksiste "pojela" korona: Rade više od 12 sati, napravili jedni drugima konkurenciju u dnevnoj smeni
Ivan Kuzmanović
ivan.kuzmanovic@021.rs
Novi Sad
•09.02.2021.
•14:06 > 09:41
Komentari 30
Jukatan
Sale NS
Prolaznik
U nekoliko navrata nisam imao gde da se parkiram posle kruzenja po kvartu od nekih 20 minuta i pribegavao sam ostavljanju vozila na taksi stajalistu dok ne ustanem ujutro da ga preparkiram. Svaki put mi je vozilo nije bilo na neki nacin osteceno posle toga - prevrnuti retrovizori, pocupan brisac, skinua antena, izlupana vrata, ogrebotine kljucem i tako.
Takva STOKA kvari vas ugled dragi taksisti! Malo je falilo jednom da odem do gvozdjare da kupim jedno 5 kila eksera i masinskih srafova da vam posolim stajaliste - ali onda bih bio isti kao i oni... Navozao sam se taksijem za zivota i ispricao se brdom divnih i zanimljivih ljudi, naravno ima i onih drugih. Oni sto skrave tudju imovinu... ko vas j**e, sve ce vam se vratiti.
A o saobbracajnoj kulturi u gradu ne vredi ni pricati. Iskreno mi je drago sto plavci idu i rotacijama teraju "sva cetri" i "samo dva minuta da ja nesto..."
Detos
Quatro
Subvenciju vozila smo dobili od EU a ne od "VAŠIH PARA".
I druge branše dobijaju subvencije i odbijaju im pdv za gorivo itd...ovo je prvi put da taksisti dobiju nešto ali to najviše bode oči.
U taksiju ima fakultetski obrazovanih ljudi koji zarade i po 1500eur mesečno! Da da dobro ste pročitali 1500eur mesečno čisto!
Takva država šta da se radi...ispada da je bolje voziti taksi nego se školovati i raditi kao doktor ali to je ta vaša vlast koju ste birali pa uživajte.
U Crvenom i Pan taksiju je strogo zabranjeno pušenje u vozilu(vozač bude izbacen iz udruženja ako ga mušterija prijavi i dokaže to) pa koristite ta udruženja da bi ste izbegli "smrdljive krševe" kako je neko napisao u komentaru.Dosta vozila u tim firmama su plaćena po 10/15/20 pa čak i 25.000eur ! Ja sam svoj platio 12.800 recimo.
Što se tiče ponašanja u saobraćau...tu se slažem jer i meni ponekad smetaju "taksisti" ako ih smem tako nazvati jer postoje kolege koje nam kvare ugled.
Mnogo je više bahatih i bezobraznih koji ne nose taksi tablu na krovu ali izgleda da to ne primećujete....
/
jedni drugima smetaju, placaju najam vozila, mala cena prevoza, zauzimaju im mesta na taksi stanicama/wtf/...
a tek ovo da ne sme da ih bude troje u vozilu pa kukaju
šumar
izvolite onda pa vozite biciklove i po kiši i snegu kad vam taksi ne odgovara,a tu vam je i gsp
Profesor
- Cena taxi usluga je ukod nas i dalje super povoljna u odnosu na BG i sve evropske gradove slične veličine Novom Sadu.
- Birajte udruženje koje koristite a ne samo da je najjeftinije pa se posle žalite da vas voze bahati vozači u zadimljenim krševima.
- Kad vozim svoj auto obično vozim iza taksiste jer najnormalnije voze (za razliku od raznih privatnih audija i džipova)
- Kad treba da odem do centra i eventualno malo popijem, iznajmljivanje taksija mi je višestruko korisno.
- Taksi je toliko povoljan da ga većina koristi i iz lenjosti jer ne može da prošeta 5 do 10 min peške a posle se žale kako je skup.
- Ako mislite da taksisti super zarađuju a malo rade, predlažem da date otkaz na sadašnjem poslu i pređete u taksiste.
Pozdrav svim dobronamernim i vrednim ljudima.
Blago
pera
Bojan
"Slazem se sa ostalima da su oni najubedljivije najgori vozaci , ne postuju znakove, signalizaciju, ogranicenje brzine, parking mesta, druge ucesnike, uletanje, izletanje..."
Upravo si dao definiciju kompletnog saobracaja u gradu a ne samo taksista.
Обавештени
Analiticar
Jedini razlog je nekoliko poskupljenja i bilo mi je preskupo da se vozim taksijem uz duzno postovanje za taksiste
I kad prodje pandemija necu se vise voziti taksijem jer ne mogu toliko da platim prevoz
ha
Zoran
Minja
Baciklo
Slazem se sa ostalima da su oni najubedljivije najgori vozaci , ne postuju znakove, signalizaciju, ogranicenje brzine, parking mesta, druge ucesnike, uletanje, izletanje...posle njih su vozaci autobusa pa dostavljaci.
65+
Shin Sekai
*ljudi idu autobusom ili biciklom*
Taksisti: "Cek malo, nismo tako mislili"
Budimo realni, pravi problem taksista je u taksi udruzenjima, a umesto da se oni organizuju protiv toga, uvek citam kako su bahate stranke problematicne. Pa eto vam ga sad. Ja sam uzeo bicikli, fala bogu u NS mozes svuda ici bajsom. Kad je bas lose vreme uzmem taksi ako ima, ako ne, iscimam nekog da me pokupi.
mm
w/e
EvoOvako
Da se razumemo to nije ekskluziva vezana za SNS, već je toga bilo i toku bivše vlasti.
anarhista
Fibonacci
Putnik
Piško
Bl
Postoji izuzetaka naravno, ali kriza je zahvatila mnogo vise ljudi koji su se i vise trudili u zivotu, manje zaradjivali i nisu dobijali subvenciju od 8.000e samo da ne bi dosao neko ko bi pomogao gradjanima da se jeftinije voze.
Marija
Boki NS
Podbarac
Ljudi se radije voze teksijem, engo da se izlažu gužvi u autobusima.
Ali... Taksi je onda poskupeo i više nije alternativa - taman to za koliko je poskupeo, za tolko im je i opao promet, zar ne?
Obaška, opšte je poznato da uvek "nema slobodnih vozila" baš onda kada je navala? Tako da sam i ja odustao od taksiranja, sem ako baš nemam drugog izbora.
Sve u svemu - možda korona, ali mahom su sami krivi. Tolko.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H